ماکرو جلبک

چگونه با ماکروجلبک ها پولدار شویم؟

چگونه با ماکروجلبک ها پولدار شویم؟

تا به این فکر کردید که چگونه می توان از ماکروجلیک ها درآمد زایی کرد؟

ماکروجلبکها یا علف های دریایی، جلبک های ساکن نواحی ساحلی دریاها هستند که تنوع زیادی بسته به ناحیه جغرافیایی دارند. تنوع و گستردگی این جلبک ها به عواملی نظیر رنگدانه، نور، زیستگاه، جزرو مد و … بستگی دارد.

اهمیت اقتصادی ماکروجلبک ها

تنوع ترکیبات استخراج شده از ماکروجلبک ها باعث شده این جلبک ها در صنایع مختلف استفاده شود و موجب ارزش آفرینی اقتصادی شوند. بازار جهانی ماکروجلبک ها در سال 2021 میلادی معادل 15 بیلیون دلار بوده و این بازار تا سال 2028 رشد 10 درصدی خواهد داشت.

بخش اعظم کاربرد ماکروجلبک ها در صنایع کود کشاورزی، غذای دام و صنایع غذایی و نوشیدنی، آرایشی متمرکز شده است. بررسی ها نشان می دهد 77 درصد از کاربرد ماکروجلبک ها در بازار برای مصارف انسانی بوده است. پیش بینی می شود به دلیل افزایش جمعیت، اگاهی مردم از رژیم غذایی سالم و افزایش درامد مردم، رشد این بخش از بازار ماکروجلبک ها با سرعت بالایی انجام شود.

ماکروجلبک ها به طور کلی در قالب پودر، عصاره مایع، تکه ای در بازار تجاری عرضه می شود. بیشتری جریان در امدی در قالب عصاره مایع هست، به طوری که 52  درصد از جریان درامدی ماکروجلبک ها در سال 2019 به صورت مایع بوده و در صنعت کود کشاورزی به فروش رسیده است.

فرم پودر بیشتر در مصارف انسانی در صنعت ارایشی و صنایع غذایی و نوشیدنی کاربرد دارد. از پودر ماکروجلبک ها به عنوان اسکراب، ماسک پاک سازی صورت ، کرم جوانسازی استفاده می شود. پیش بینی می شود با توجه به تمرکز جهان روی زیبایی و سلامتی، بخش اعظم بازار ماکروجلبک ها در اینده در آن صنایع آرایشی، غذایی و نوشیدنی باشد.

در ادامه به برخی کاربردهای ماکروجلبک ها و صنایع وابسته به آن ها اشاره می شود:

جلبک ها و خوراک دام

از ماکرجلبک ها می توان غذای دام، طیور و حتی آبزیان را با قیمت پایین تولید کرد. جلبک ها به دلیل داشتن رنگدانه باعث افزایش رنگ تخم مرغ، میگو می شوند. علاوه بر اهمیت پروتئین جلبک ها در غذای دام، فواید این نوع غذا از جهت سلامتی نیز مورد توجه است چراکه باعث افزایش سیستم ایمنی، بهبود باروری، کنترل وزن می شود. استفاده از جلبک ها برای غذای دام و طیور علاوه بر جریان درامدی بالا، باعث محافظت از منابع آبی و جلوگیری از گرم شدن کره زمین می شود.

چگونه با ماکروجلبک ها پولدار شویم؟
چگونه با ماکروجلبک ها پولدار شویم؟

کاربرد غذایی جلبک ها

در نواحی مختلفی از جهان جلبک ها به عنوان غذا مورد استفاده قرار میگیرد. کشورهایی مانند ایرلند، اسکاتلند، فرانسه، آلمان، نروژ، سوئد، چین و ژاپن از جلبک ها در غذاهای محلی استفاده می کنند. به طور مثال در سالادها، دورچین غذا یا مخلوط شده در اسموتی استفاده می شود. جلبک ها دارای عناصر مغذی مانتد اسیدامینه، ویتامین های آ، ب، ث و ای، کلسیم، منگنز، پتاسیم و..است. همچنین بسیاری از مردم جهان از جلبک ها به عنوان منبع پروتئینی ارزان قیمت استفاده می شود.

استفاده از جلبک ها به عنوان کود کشاورزی

امروزه بهینه سازی رشد درختان و بهره وری حداکثری از محصولات کشاورزی باعث شده صنعت بزرگی در زمینه کود کشاورزی شکل بگیرد. در همین راستا از عصاره ماکروجلبک های قهوه ای و قرمز در صنعت کود های کشاورزی استفاده می شود. این نوع کود ها که طبیعی بوده و دوستدار محیط زیست است با قیمت مناسب میتواند در اختیار کشاورزان قرار بگیرد. از خاص کود های کشاورزی جلبکی میتوان به تامین ریزمغذی ها، افزایش مقاومت در برابر تنش سرمایی و بی آبی و خاصیت قارچ کشی اشاره کرد.

ردپای جلبکها در صنایع غذایی

در تهیه بسیاری از محصولات غذایی از ترکیبات استخراج شده از جلبک ها به عنوان افزودنی قوام دهنده یا غلیظ کننده  استفاده می شود. کاراگینان یکی از این ترکیبات است که در محصولات لبنی مانند پنیر، بستنی باعث افزایش تراکم بافت آن می شود. آلژینات ترکیب دیگری بوده که در پایدار سازی مواد غذایی ماندد انواع سس ها، نوشیدنی ها و … استفاده می شود. اگار که از جلبک های قرمز مانند گراسیلاریا گرفته می شود و خاصیت ژله ای دارد در صنعت شیرینی سازی و دسر کاربرد فراوانی دارد.

 کاربرد جلبک ها در صنایع آرایشی

ماکروجلبک ها به دلیل داشتن خواص مرطوب کنندگی، ضد پیری، ضد التهاب در محصولات ارایشی به ویژه ماسک های پاکسازی صورت، صابون ها و شامپوها کاربرد دارد. تولیدکننده ماکروجلبک ها میتوانند با همکاری کارخانه جات بهداشتی و ارایشی محصولات با کیفیت و خاص را در بازار عرضه کنند.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلام وقت بخیر، چه گونه های صنعتی از ماکروجلبک در خلیج فارس یافت می‌شود؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست